El passat dia 17 de juliol
es van reunir els membres del grup per treballar al voltant de la línia 3.
Es van exposar les actuals línies d’investigació en pacient crític i simulació.
Referent a la primera, es va concretar la productivitat associada al Projecte MoviPre, IP Marta Raurell, realitzat en 80 UCI d’Espanya, per avaluar la debilitat muscular i el grau de mobilitat de 642 pacients crítics mitjançant un estudi prospectiu observacional analític.
El projecte s’ha donat per finalitzat el gener de 2023, amb una producció de 4 articles a JCR quarter 1 i 2, i 3 articles a Scopus. Es va comentar l’actual projecte en curs, Ahorro Sangre, IP Marta Raurell, que ha generat dues revisions (una sistemàtica i metanàlisi quant al mètode d’anàlisi de la glucèmia en el pacient crític, i una revisió d’abast quant als sistemes d’estalvi de sang).
Està pendent de publicació un article basat en l’evidència actual en relació a les tècniques d’estalvi de sang (tubs de menor volum versus sistemes d’estalvi de sang).
Està en fase final de redacció l’ article relacionat amb l’ estudi multicèntric internacional en el qual han participat 194 UCI d’ Espanya i 51 de Llatinoamèrica, per avaluar mitjançant una enquesta prèviament validada, la implementació dels programes d’ estalvi de sang quant a intervencions infermeres.
Pel que fa a la línia de recerca en simulació s’han donat a conèixer les diferents escales que s’han adaptat al context espanyol per ser usades durant la simulació: Debriefing Experience Scale (per valorar l’experiència dels estudiants durant el debriefing), Interprofessional Socialization and Valuing Scale -ISVS- (per avaluar els estudiants sobre el que han après sobre el treball amb professionals d’altres disciplines, Student Satisfaction and Self-Confidence in Learning Scale (per valorar la satisfacció (5 ítems) i l’autoconfiança (8 ítems) dels estudiants amb la simulació rebuda), KidSIM Team Performance Scale (per avaluar el treball en equip en estudiants de grau durant la simulació) i
Educational Practices Questionnaire (per avaluar com el facilitador imparteix la simulació per part de l’estudiant).
A més, s’han creat i validat dues escales: MEDICORRECT (escala amb 10 ítems per avaluar els fonamentals del procés d’administració de medicació mitjançant simulació) i SIMULAZERO (escala per avaluar coneixements i habilitats d’infermeres de crítics per a la prevenció de la pneumònia associada a la ventilació mecànica i el bacterièmia relacionada amb catèter mitjançant prova ECOE).
